czwartek, 25 lutego 2010

Gust zbiorowy?

Ostatnio miałam rozmowę na temat czy istnieje gust zbiorowy? Eh... niestety mam wrażenie, że tak. Wiem, że są przedmioty, które schodzą w ogromnych ilościach, a są takie, które owszem, podobają się, ale... (i ja wcale nie uważam, że są brzydkie inie rozumiem skąd "ale"). Gust zbiorowy nie pokrywa się z moim gustem, przez co mam czasem sporo problemów co zrobić z tym co zrobiłam? Rozłożyć i złożyć pod gusta? Robić dla siebie czy dla innych? Czy jeśli robię coś w swojej estetyce, to czy za jakiś czas będę miała za co tworzyć? Czy może robić w ilościach hurtowych rzeczy w estetyce zbiorczej i mieć kupę pieniędzy, ale na co? Dylematy w których skłaniam się raczej w kierunku bycia wiernym sobie. Gust zbiorowy mnie drażni, swoją nachalnością, czasem tandetnością, plastikiem i brakiem polotu. Gust zbiorowy nie daje do myślenia, wygląda to czasem jak produkcja ludzi spod maszyny. No ale co zrobić? O gustach się nie dyskutuje;) a ja tylko wyraziłam swoje zdanie. Czy to źle, że coś się podoba wszystkim? Nie. Czy to źle, że wiele osób chce to mieć? Nie. Ale ja po prostu lubię rzeczy oryginalne, niebanalne, unikalne.

2 komentarze:

  1. ja również zauwazyłam, że gust zbiory istnieje, istnieje na forach i blogach, istnieje w sklepach z ciuchami, wystarczy zestawic obok siebie kilka zdjęc produktów tego samego typu i juz wiemy co lubia ludzie. w takim tłumie trudno sie wyróżniac, toniemy w morzu jednakowości...taka prawda...
    osobiscie lubię wspołczesne trendy ale nie lubię ich slepo nasladowac, albo nasladuję tylko czesciowo albo wcale, przeważnie idę pod prąd i wybieram to co rzadkie, mniej spotykane, unikalne, i to mnie własnie fascynuje :) poszukiwanie oryginalnosci i innosci :P

    OdpowiedzUsuń
  2. no to ciekawy problem z tym gustem zbiorowym...ja mam całą szufladę rzeczy, które nie trafiły w ten gust... a jednocześnie czasem siedze i dlubie dziesiątki spraw, które nie są w moim nurcie ale potrzeba mi kasy i dłubie...bo muszę...to chyba odwieczny problem twórców:(

    OdpowiedzUsuń